Hirdetés

A térségben kirándulva különleges világokat ismerhetünk meg. A három M túra:   Monemvaszia a Monstrum, Mystras a Monostor város, Mani a Megfoghatatlan.  Megmutatom Görögország kevésbé ismert arcát. Tartsatok velem, nem fogjátok megbánni!

Tolo békés halászfaluja a félsziget, első nyúlványán, az Argoliszi-öbölben, az Égei-tengeren található. Minden éjjel a tenger zúgására aludtam el, és minden reggel a nappal együtt keltem. Végignéztem, ahogyan bearanyozzák a sugarak a békés tengert. Itt töltött két hetes nyaralásunk alatt, lehetőségünk volt bebarangolni a Peloponnészoszi-félsziget nyúlványait. Autót béreltünk két napra, 620 km-t tettünk meg s felfedeztük dél Görögország rejtett arcait.

Monemvaszia A monstrumx

1. Monemvaszia
    Peloponnészosz második lábának kevesek által ismert szikla városa. Szálláshelyünktől több mint négy óra vezetéssel később feltűnt Ő, a monstrum szikla. A hatalmas kőtömb békésen terül el a tengeren, csupán egy mesterséges földnyelv köti össze a kontinenssel. Monemvaszia jelentése: Egyetlen bejárat. A várost görög telepesek alapították, fontos stratégiai szerepet töltött be a Bizánci Birodalomban. Nincsen motoros közlekedés, csak gyalogos. A városba az egyetlen bejárat a sziklába vájt kapun keresztül vezet. Amennyiben valaki itt foglal szállást, a holmiját talicskákon szállítják el. Beérve a sziget belsejébe, az eddigi ámulattól is nagyobba estünk. Mintha egy másik történelmi korba csöppentünk volna. Bizton állíthatom, egy képeslapban töltöttük pár órát. A házak egyedi színe kiemeli a növények zöldjét és a tenger kékjét. Percekig csak meghökkenve álltam, letaglózott szépsége.

Monemvaszia úton felfeléx

Felmásztunk a régi óvárosba a szikla legtetejére s onnan néztünk le az új városra. A kövek nagyon csúszósak és elég meredek az út, 43 fokban a víz elengedhetetlen tartozék. A látvány káprázatos. Körülöttünk csak a tenger, az út zaja nem ér fel ide. A szigeten fénykorában negyven templom is állt, mára már a felsővárosban csupán egyetlen megmaradt temploma látható, a bizánci kori St. Sophia.
Monemvaszia tetejénx

Visszaereszkedve az alsóvárosba, a sikátorokba tekeregtünk, kimásztunk a világító toronyhoz, szívtuk magunkba a házakból áradó történelmet.  Majd egy jól megérdemelt panorámás pancsolással búcsúztunk a monstrumunktól. A part tojasdad köves, a víz hirtelen mélyül, a látvány örökké beléd ég. A szigeten töltött négy óra egyetlen röpke percnek tűnt.
Monemvaszia alsóvárosx

2. Mystras
  Utunk a Taigetos hegyen vezetett át Mystras falu felé, amit kolostorfaluként is emlegetnek. Egy apró séta elegendő volt, hogy átjárjon bennünket a hely atmoszférája. A falu főterén, kővel burkolt, tradicionális panzióban hajtottuk nyugovóra a fejünket. Másnap reggel a nap sugaraival együtt érkeztünk a monostor területére.
Mystrasx 1

A bizánci eredetű romfalu a kolostor - vár - kastély hármasáról híres. Pantanassza kolostorban még ma is élnek apácák. A hegyoldalban elterülő régészeti értékekben és freskókban gazdag épületegyüttes egy újabb mese világot tárt elénk. Szánjuk ide legalább 2 órát. Kényelmes, stabil cipő, szent helyekhez megfelelő öltözet javasolt.

TravelBay.hu

UTAZÁST TERVEZEL?

TALÁLD MEG A LEGJOBB ÁRAKAT!
Repülőjegy kereső
Rengeteg szálláshely, Last Minute kedvezmények, SZÉP kártya
Booking.com, Szallas.hu
Bérautó keresés A-tól Z-ig
A legismertebb cégek egy helyen, a világ minden pontján
DiSCOVER CARS
Utasbiztosítási kalkulátor
Hasonlítsd össze a legjobb biztosítók árait
Bank360
Facebook oldalunk
Utazási élmények első kézből!
TravelBay FB oldal

Több, mint 2.200.000 szálláshely!

Szállodák, apartmanok, villák, és még kempingek is a világ körül. Az év bármely szakában találhat szálláshelyet a legjobb árakon.