Hirdetés

Amióta először láttam a Trónok harcát, azóta izgatta a fantáziámat Királyvár, avagy Dubrovnik gyönyörűséges, az UNESCO világörökség részét képező óvárosának meglátogatása, amelyre nyár végén lehetőségünk is nyílt egy baráti társasággal eltöltött hosszú hétvége keretében. A kocsiút kereken tizenegy órán keresztül tartott, igaz, többször megálltunk a hosszú út alatt, hogy kinyújtóztassuk elgémberedett végtagjainkat. Délután négy óra környékén értünk Dubrovnikba, ahol legalább fél órányi keresgélés után megtaláltuk végre azt az apartmant, amit előzetesen lefoglaltunk.

Utazási Tipp
online szállásfoglalás olcsótól a luxusig

Párommal az esti beavató bórkóstolás utáni félig delíriumos állapotban úgy döntöttünk, hogy magunk járjuk be az egykor a Raguzai Köztársaság székhelyéül szolgáló várost a következő három nap során és az egyik kedvenc sorozatunk, a Trónok harca forgatási helyszíneire is ellátogatunk, így egy újabb tételt kihúzhatunk az anno két és fél éve írt közös bakancslistánkról. Másnap a kezdeti enyhe macskajaj ellenére nyakunkba is vettük az óvárost. Utólag cseppet sem csodálkozom, hogy a TV-sorozat készítői épp ezt a helyet szemelték ki a Hét Királyság fővárosának, az ódon, mészkőből épült törtfehér épületek, a kies sikátorok és a hosszú lépcsők, a gyönyörű azúr- és mélykék színekben pompázó tenger felőli simogató szellő és a naplemente fényében fürdő fenséges panoráma már érkezésünkkor rabul ejtettek minket.
dubrovnik festival

A szállásadóink javaslata szerint városnéző túránkat a Főtéren kezdtük el. Az Orlando oszlop hátterében a város védőszentjének, Szent Balázsnak szentelt, igazi mediterrán barokk stílusú templom áll. A Rektori Palota (a Trónok harcában a Qarth-i Fűszerkirály palotája), a mediterrán Harangtorony és reneszánsz kort idéző, szemet gyönyörködtető boltíves ablakokkal ellátott Sponza Palota a tér legfőbb látnivalói közé tartoznak, utóbbi manapság Európa egyik legnagyobb gyűjteménnyel bíró levéltára, de ha már itt jártunk, az eredetileg Oroszlánszívű Richárd angol király által építtetett dubrovniki katedrálist sem hagyhattuk ki. A Placa/ Stradun, vagyis Dubrovnik középkori kelet-nyugati sétálóutcája szó szerint kettéosztja az óvárost és többnyire itt kerülnek megrendezésre a nagyobb rendezvények, így például a februárban tartott Balázs-napi körmenet is.

Kicsit korzóztunk a főutcán, felfrissítettük magunkat az Onofrio-kút kristálytiszta vizében és betértünk egy étterembe is, aminek a nevére ugyan nem emlékszem, csak arra, hogy egy tetőn volt és nagyon szép kilátás nyílt az óvárosra. Utána elsétáltunk a közeli kikötőhöz  és a Szent János-erődhöz, ahol lőttünk pár szép képet, felkerestük a barokkos Jezsuita lépcsőt, a sorozatban itt történt Cersei szégyensétája, majd a nap zárásaként csobbantunk egyet a kicsi, sziklás Buza-strandon.

dubrovnik 01

A következő napot a híres Várfal végigjárásával kezdtük, amit érdemes a kora reggeli vagy a kora esti órákra időzíteni, amelyet kb. 1,5- 2 óra alatt tettünk meg és ahonnan nagyon jól körülfényképezhető az egész város. Figyelem! A távban lépcsősorok is szerepelnek, szám szerint kb. 150 darab, nincs akadálymentesítve és 100 kunába kerül a végigjárása, de ezt az árat bőven megéri a kilátás. A várfal után a Pile kapunál kötöttünk ki, ahol tettünk egy könnyű sétát a mólón, majd megtekintettük a masszív kinézetű Minceta erődöt, amely a sorozatban a Halhatatlanok Háza  szerepét töltötte be és ellátogattunk a Rupe Néprajzi Múzeumba is, amelynek szintén ismerős volt a sziluettje, mivel a sorozatban Kisujj bordélyházaként szerepelt. A 40 méter magas sziklaszirtre épült Lovrijenac erődben (avagy a sorozatbeli Vörös Erődben) is  tettünk egy rövid látogatást, amely egy tengeri bástya volt és az ellenség sosem tudta elfoglalni. A délután szuvenírboltok felhozatalának böngészésével és strandolással telt el. Az utolsó napunkon összecsomagolás után úgy döntöttünk, hogy barátainkkal közösen átruccanunk a közeli Lokrum szigetére, ahol a Quath királyság jeleneteit is forgatták, méghozzá a Royal Fort erődben, illetve ennek közelében. A dubrovniki kikötőből induló rendszeres hajójáratok által megközelíthető, egykor narancsfákkal borított, ám ma is zöldellő szigetet nem csupán emiatt éri meg meglátogatni, hanem azért is, mert található rajta egy arborétum is, valamint számos, nem túl zsúfolt strand is, mi főleg ez utóbbit használtuk ki. Miután visszatértünk délután a kikötőbe, búcsút vettünk a várostól, de hazafelé még beugrottunk a Trsteno Arborétumba, hogy megcsodálhassuk a különböző növénykülönlegességeket és a szépen gondozott parkot, amely egy egykori patríciusvillához tartozott és nem mellesleg a Trónok Harcában Királyvár kertjeiként jelent meg.

Pár hasznos infó Dubrovnikról:
- A hangulat nagyon különleges és romantikus, köszönhetően a középkori városszerkezetnek
- Ami meglepő, hogy az óváros viszonylag könnyen bejárható, viszont a főszezonban zsúfolt,
   így talán érdemesebb tavasszal és ősszel felkeresni a várost
- Noha sárkányoktól nem kell tartanunk, de a galambok indíthatnak „szőnyegbombázást”,
  ezért és a napsugárzás miatt is érdemes akár egy esernyőt a fejünk fölé tartani
- A városban rengeteg turista van, ez néha zavaró lehet
- Ne sétálj a belvárosban egy szál bikiniben vagy fürdőgatyában, a hatóságok nem díjazzák, sőt,
   keményen büntetik
- Drágaság van, a gépkocsival való közlekedés napközben finoman szólva sem egyszerű, és a
   külföldi turistákra specializálódott éttermekben nincs igazi változatosság a menüajánlatok terén
                                                                                Szerző :   Méhes Judit

TravelBay.hu

UTAZÁST TERVEZEL?

TALÁLD MEG A LEGJOBB ÁRAKAT!
Repülőjegy kereső
Rengeteg szálláshely, Last Minute kedvezmények, SZÉP kártya
Booking.com, Szallas.hu
Bérautó keresés A-tól Z-ig
A legismertebb cégek egy helyen, a világ minden pontján
DiSCOVER CARS
Utasbiztosítási kalkulátor
Hasonlítsd össze a legjobb biztosítók árait
Bank360
Facebook oldalunk
Utazási élmények első kézből!
TravelBay FB oldal

Több, mint 2.200.000 szálláshely!

Szállodák, apartmanok, villák, és még kempingek is a világ körül. Az év bármely szakában találhat szálláshelyet a legjobb árakon.