Egyre többen ismerik fel, hogy korai döntésükkel akár 30-40 %-al többet is kihozhatnak az utazásra szánt pénzükből.
Hosszú éveken át nyerő stratégiának látszott a kivárás, hiszen nagyon sok szolgáltatónál érdemes volt kivárni a foglalásokkal, mert óriási kedvezményekkel „last minute” árakon igyekeztek megszabadulni az utolsó hetekben üresen maradó helyeiktől. Ez a trend azonban az utolsó 2-3 évben alaposan megváltozott az utazásszervezők óvatosabb üzletpolitikája és az internetes foglalási rendszerek nemzetközi lehetőségei miatt, melyek könnyebben eladhatóvá tették a szállodai, repülős és buszos kapacitásokat.
TIPP: egy korai döntéssel sokkal többet lehet kihozni a pénzünkből.
A trendforduló velejárója volt az is, hogy sokan pórul jártak a kivárással és egyáltalán nem, vagy csak lényegesen drágábban és kompromisszumok árán tudtak elutazni. A spontaneitás mellett egyre komolyabb teret nyer a tudatosság; mindenki számára egyre fontossá válik a jobb tervezhetőség, ami miatt mind az utazásszervezők mind az egyéb szolgáltatók egy irányba mozognak. Nagyon komoly előfoglalási kedvezményekkel igyekeztek megtartani régi és megnyeri maguknak az új ügyfeleket.
Szintén az év eleji döntések irányába mutató trend, a sok összevont hosszú hétvége és az is, hogy nagyon sok munkahely elvárja a dolgozóktól a szabadságaik tervezett ütemezését. Akik manapság úgy döntenek, hogy élnek a korai foglalások anyagi előnyeivel, a szállodákban és a buszokon is jobb helyeket és jobb áron tudnak lefoglalni, mint a késve ébredők. Az utóbbi 8-10 évben ugyanez az üzleti modell figyelhető meg a nagyobb hotelek és a fapados légitársaságok üzleti árképzésében is. Az ún. „ first minute ” döntéseket extra kedvezményekkel honorálják,
azaz minél korábban foglalunk, annál jobb árat és sok esetben plusz szolgáltatásokat is biztosítanak nekünk.
Az utazási döntésekben fontos tényezővé váló biztonság szerepe is komolyan felértékelődött. Egész Európában nagyon sokan félnek a terrorizmustól és döntenek a biztonságosabbnak tartott régiók mellett. Mindenütt rohamosan fejődik a belföldi turizmus is és az autóval vagy fapados járatókkal könnyen, gyorsan és kedvező áron elérhető helyekre utaznak a turisták.
A magyar utazók kedvencei keveset változtak. Hasonlóan az előző évekhez nagyon keresettek a tengerparti és a balatoni szálláshelyek: Repülővel az európai nagyvárosok mellett elsősorban Törökországba, a görög szigetekre, Olasz és Spanyolországba utazunk. A Kanári-szigetek, Bulgária, Albánia, Egyiptom, Tunézia, Málta és Dubai turizmusa is szépen fejlődik. A közúton elérhető úti céloknál a környező országok magyar lakta területei mellett Németország, Ausztria, Görögország, Horvát- és Olaszország vezetik a népszerűségi listákat. A magyar utazók örök kedvence a Balaton, de az elmúlt évek nagyon komoly fejlesztéseinek köszönhetően nagyon sok hazai úti célt keresnek fel honfitársaink.
Új trend az is, hogy az internet használatának köszönhetően egyre több információt igényelnek az utazók. Szívesen olvasnak blogokat és utazási magazinokat mielőtt döntenének. Szintén pár éves az a trend is, hogy az utazások során készült fotókat Utazási Élményeket megosztjuk a közösségi portálokon, melyekkel egymást újabb utazásokra is inspirálják az utazók.
TIPP: Böngésszen az oldalunkon, ahol óriási online adatbázisból válogathat egy helyen
Ezen a honlapon már a kedvezményes árakat jelenítjük meg, Ne hagyja veszni a kedvezményeket, gondoskodjon mielőbb a nyaralásukról! Egy-egy család, vagy társaság akár több 100.000 forintot is megspórolhat az előfoglalási időszakban!
Facebook Oldalunk
Facebook Csoportunk