Hirdetés

  Rugalmasan és a lehető legolcsóbban – így utazik a Z generáció. A tengerpart mindenekfelett, de idegen helyről a napfelkelte és a naplemente is nagyon vonzó a fiatal felnőttek számára. A csendes kisvárosok egy hajszálnyival érdekesebbek számukra, mint a nyüzsgő nagyvárosok, és a túrázás többüket feltölti, mint egy koncerten tombolás.

  A magyar fiatalok idén leginkább Olaszországba és Spanyolországba repülnek a Kiwi.com eddigi foglalási adatai alapján, fővárosunk pedig a spanyol fiatalok körében a legvonzóbb. A Z generáció tagjai vetnek be leginkább utazási trükköket, nem csoda, ha átlagosan minden vizsgált országban kevesebbet költenek repülőjegyre. Hazánk fiataljai spórolásban a középmezőnyben végeztek, átlagosan 10 ezer Ft-tal kevesebbet költenek repjegyre, mint a többi magyar utazó.

  A Kiwi.com-on repülőjegyet foglaló magyarok 52%-a a Z generáció tagja. A vezető cseh utazási technológiai vállalat megnézte, hogy idén június 25-ig a fiatal felnőttek Magyarországon és más európai országokban (Csehország, Egyesült Királyság, Franciaország, Lengyelország, Németország, Románia, Spanyolország) hová és mennyiért vásároltak repülőjegyet a saját hazájukon kívül és korábbi kutatása* és felmérése** alapján összeállította a magyar fiatal felnőttek utazási profilját.

A magyar Z generáció utazási profilja

  Az utazás tervezésének meghatározó tényezője a költségvetés. A Kiwi.com adatai szerint a Z generáció nagyon rugalmas, és hajlandó áldozatokat hozni, ha annak kézzelfogható eredménye van, azaz spórolhat. Nemcsak az úticélt magát értékelik, hanem a kalandot és hogy útközben megismerkedhetnek új emberekkel nem is beszélve az előkészítő szakaszról, hiszen boldogok lesznek már attól is, hogy órákat tölthetnek tervezéssel, álmodozással, sőt, szívesen nézegetik utólag az utazás alatt készített képeket is.

  Összességében ők legfőképp azért utaznak, hogy belekóstoljanak az adott ország kultúrájába, felfedezzék a helyi éttermeket, pubokat, nyelvet tanuljanak. A tenger a legvonzóbb számukra: tízből heten akkor igazán boldogok, amikor napozhatnak a tengerparton vagy úszhatnak a tengerben. 60%-uk rajong azért az élményért, amikor új helyszínről csodálhatja a napfelkeltét és a naplementét. 46%-ukat a túrázás tölti fel igazán, 41%-ukat pedig, ha kitombolhatják magukat egy koncerten. Kb. minden harmadikuk szereti, ha egy idegen város nyüzsgő piacán új ételeket kóstolhat meg vagy ha egy új város hangulatos kávézójának teraszán ülve könyvet olvashat. Csendes, nyugodt kisvárosba vágyik a fiatal felnőttek 37%-a, 35%-a pedig nyüzsgő nagyvárosba. A havas hegycsúcsok a generáció 28%-át vonzzák, és minden 5. autózna, kempingezne a sivatagban.

  Az utazás az élmények megosztásáról is szól – különösen igaz ez a fiatal felnőttekre. Kb. minden 5. oszt meg pl. ételfotót nyaralás alatt és kb. ugyanennyien élőznek Instagramon vagy Facebookon, hogy megmutassák másoknak, merre járnak. A TikTok is egyre vonzóbb: minden 20. Z-generációs álma, hogy nyaralós TikTok videójával felkerüljön az ajánlott videók közé (For you). És hogy honnan szereznek inspirációt? A barátok ajánlása és az online kutatások után rögtön a közösségi platformok következnek, és akadnak olyanok is, akik egyenesen influencerek oldalai alapján választják ki a következő úticéljukat.


repülőgép


Ennyiért vesznek repülőjegyet, így trükköznek

   Úgy tűnik, hogy a jegyeken nagyon jól tudnak spórolni a fiatal felnőttek. Minden vizsgált országban kevesebbért vettek repülőjegyet e generáció tagjai. Legtöbbet a spanyol fiatalok spóroltak (38,2 euró), de hazánk fiataljainak sincs okuk panaszra, hiszen a középmezőnyben végeztek, és átlagosan 26,1 eurót takarítottak meg (kb. 10 ezer Ft). Egy magyar Z generációs átlagosan 116 euróért vett idén repülőjegyet a Kiwi.com-on, míg ha az összes generációt nézzük, akkor átlagosan 142 euróért repülünk. Nem véletlen, hogy kevesebbet költenek repülőjegyre, mint az átlag, hiszen e generáció tagjai a legfogékonyabbak az utazási trükkökre. A magyar fiatalok közül minden másodiknak nem okoz gondot az utazás időpontjának megváltoztatása, ha úgy spórolhat a repülőjegyén. 42% választott már nagyon korai vagy kései indulást/érkezést, ha az olcsóbb volt. Minden 3. pedig kombinálta már különböző légitársaságok járatait, esetleg a légi és a földi közlekedést, ha úgy kedvezőbb áron juthatott el a vágyott célállomására.


repülőtér tranzit


Ide utaznak a magyar Z generációsok 

A cseh utazási technológiai cég foglalásai alapján a magyar, cseh, lengyel és román fiatalok az otthonukhoz közelebbi úticélokra repülnek. Hazánk fiatal felnőttjei idén június 25-éig az alábbi országokba foglaltak leginkább: Olaszország, Spanyolország, Görögország, Egyesült Királyság, Németország, Franciaország, Portugália, Hollandia, Ciprus és Málta. A német, angol és francia fiatalok top10-es listáján szerepelnek tengerentúli célállomások is, pl. Thaiföld és Indonézia. Magyarország a spanyol fiatalok körében a legnépszerűbb: tőlük a 4. legtöbbet foglalt város Budapest, de fővárosunk szerepel a brit és a francia Z generációsok top10-es foglalási listáján is.


favicon travelbay 9hirdetés:      

Miért érdemes fiataloknak  a TravelBay.hu -t választani?

  Először is, a TravelBay.hu olyan egyedülállóan kedvező árakkal rendelkezik, amelyek segítségével sokat lehet spórolni az utazási  költségeken. A platform csapatának kitartó munkája révén hatékony keresőmotorok segítségével  képesek felkínálni Önnek a legjobb ár-érték arányt az utazás minden szegmensében. Legyen szó egy rövid hétvégi kiruccanásról vagy egy hosszabb, álomszerű kalandról, a TravelBay minden utazási igényt kielégít.

  A TravelBay.hu weboldala rendkívül felhasználóbarát, és lehetővé teszi az egyszerű és gyors foglalást. Csak néhány kattintással elvégezheti repülőjegyszállás, biztosítás, bérautó vagy buszjegy foglalását, miközben kényelmesen otthona kényelmében ül. Az intuitív keresőfunkció segít Önnek megtalálni az ideális ajánlatokat, és a szűrők révén ki-ki testre szabhatja az utazást a saját igényei szerint. A TravelBay célja, hogy a legkényelmesebb és leggyorsabb utazási élményt nyújtsa Önnek.


travelbay banner 2

 

 


*A kutatásról

A felmérés 1014 fő megkérdezésével készült 2022 októberében, amely reprezentatív azon magyarországi 18-59 évesekre kor, nem, iskolai végzettség és lakóhely szerint, akik az elmúlt 6 évben legalább kétszer jártak külföldön. A kutatást a Kiwi.com megbízásából a STEM/MARK készítette Magyarország mellett Csehországban, Szlovákiában, Lengyelországban és Romániában is.

**A felmérésről

A felmérést a STEM/MARK végezte a Kiwi.com megbízásából 18 és 41 év közötti cseh, szlovák, magyar, lengyel és román állampolgárok körében, akik az elmúlt 6 évben legalább kétszer utaztak külföldre nyaralni. Az adatokat 2023 márciusának első hetében gyűjtötték össze országonként 500 válaszadótól.

A Kiwi.com-ról 

A csehországi székhelyű Kiwi.com vezető utazási technológiai cég világszerte több mint 1200 embert foglalkoztat. A Kiwi.com innovatív algoritmusa lehetővé teszi a felhasználók számára, hogy egyetlen útvonalon egyesítsék a hagyományos és fapados légitársaságok közötti járatokat. A Kiwi.com naponta több milliárd árellenőrzést végez a globális járattartalom 95%-án, lehetővé téve az ügyfelek számára, hogy jobb útvonalat és árakat találjanak, amelyeket más keresőmotorok nem láthatnak. Napi százmillió keresést hajtanak végre a Kiwi.com weboldalán és partnercsatornáin, és naponta több mint 70 000 ülőhelyet értékesítenek.

TravelBay.hu

UTAZÁST TERVEZEL?

TALÁLD MEG A LEGJOBB ÁRAKAT!
Megnézem
Repülőjegy kereső
Fapados és normál járatok
SkyScanner
Megnézem
Nemzetközi buszjáratok
Európa, Törökország, USA, 40+ ország
FLiXBUS
Megnézem
Nemzetközi szállások
Óriási választék rengeteg akcióval
Booking.com, ZenHotels
Megnézem
Szálláskereső Magyarországon
Rengeteg szálláshely, Last Minute kedvezmények, SZÉP kártya
Booking.com, Szallas.hu
Megnézem
Bérautó keresés A-tól Z-ig
A legismertebb cégek egy helyen, a világ minden pontján
DiSCOVER CARS
Megnézem
Utasbiztosítási kalkulátor
Hasonlítsd össze a legjobb biztosítók árait
Bank360
Megnézem
Facebook oldalunk
Utazási élmények első kézből!
TravelBay FB oldal
Tovább

Több, mint 2.200.000 szálláshely!

Szállodák, apartmanok, villák, és még kempingek is a világ körül. Az év bármely szakában találhat szálláshelyet a legjobb árakon.