Van, akinek még meg sem száradtak a frissen mosott ruhái a nyaralás után, de már megvette a következő repülőjegyét. Mások egy nehéz munkanap végén vagy egy baráti beszélgetés hatására döntenek úgy, hogy foglalnak. A Kiwi.com reprezentatív kutatása alapján a magyar fiatalok spontánok, ha repülőjegyvásárlásról van szó.
Az online foglalási rendszereknek köszönhetően a repülőjegyvásárlás ma már helytől és időtől független – ezt bizonyítja a Kiwi.com reprezentatív felmérése is, amelyben 18 és 37 év közti magyarok meséltek arról, hogy mikor kattintottak már a Foglalás gombra.
A legtöbb fiatal (29%) munkaidőben vesz repülőjegyet. Minden negyedik válaszadó egy nehéz nap végén döntött a repülőjegyvásárlás mellett vagy legalábbis fontolgatta azt. Meglepő, de a mosdóban is sokan (17%) kattintanak a Foglalás gombra. Minden tizedik (11%) szakítás után döntött úgy, hogy ideje újraterveznie, ezúttal a térképpel. Ugyanennyien foglalnak bulizás közben (11%) vagy egy kávézóban, étteremben, miután a barátaikkal lebeszélték az úti célt (12%). Unalmas lehet kivárni a sort, amíg megvesszük a mozijegyet vagy beérünk egy buliba, mert minden tizedik válaszadó (9%) már ilyenkor is vett repülőjegyet. A nyaralási kedvünket mutatja, hogy 14% már a nyaralásból hazaérve újra utazást tervez, 8% pedig már konkrétan a nyaralás alatt vagy a repülőúton hazafelé megveszi a következő útra a jegyet.
„Az utazás ma már nem feltétlenül gondosan betervezett esemény, hanem egy azonnali döntés, egy azonnali élményen alapuló szabadságélmény. A magyar fiatalok nem félnek érzelmek alapján dönteni, és bármilyen pillanatban képesek belevágni a következő kalandba” – mondta a felmérés eredményei kapcsán Daniela Chovancová, a Kiwi.com sajtókapcsolati menedzsere. „A repülőjegyfoglalás ma már nem egy kényelmes kanapén zajlik, hanem élethelyzetek közben, amikor a vágy és lehetőség találkozik.”
*A felmérést a STEM/MARK végezte a Kiwi.com megbízásából 18 és 37 év közötti cseh, szlovák, magyar, lengyel, román és spanyol állampolgárok körében, akik 2025-ben legalább egyszer utaztak már külföldre vagy tervezik azt. A felmérés reprezentatív nem, kor és régió szerint. Az adatokat 2025. február 25. és március 11. között gyűjtötték össze országonként legalább 500 válaszadótól.
A Kiwi.com-ról
A csehországi székhelyű Kiwi.com vezető utazási technológiai cég. A Kiwi.com innovatív algoritmusa lehetővé teszi a felhasználók számára, hogy egyetlen útvonalon egyesítsék a hagyományos és fapados légitársaságok közötti járatokat. A Kiwi.com naponta több milliárd árellenőrzést végez a globális járattartalom 95%-án, lehetővé téve az ügyfelek számára, hogy jobb útvonalat és árakat találjanak, amelyeket más keresőmotorok nem láthatnak. Napi százmillió keresést hajtanak végre a Kiwi.com weboldalán és partnercsatornáin, és naponta több mint 70 000 ülőhelyet értékesítenek.
Facebook Oldalunk
Facebook Csoportunk