Virágzik a katasztrófaturizmus, hála az HBO minisorozatának, a Csernobilnak.
2019-ben 107 ezer turista látogatott el a súlyos atombaleset helyszínére, számolt be napokkal ezelőtt az ukrán sajtó. Nem meglepő módon a látogatottság tavasszal ugrott meg drasztikusan, a Csernobilról szóló sorozat elstartolása után, ami rövidesen az egyik legsikeresebb és a legjobban értékelt műsorrá tudott válni. Az üzemeltetők szerint az érdeklődés elsősorban a megkönnyített belépőrendszernek köszönhető, és csak másodsorban az HBO sorozatának. A látogatók 80%-a érkezett külhonból, közülük is a legnagyobb részt az Egyesült Királyságból érkezők tették ki, akiknek a száma nagyjából 15 ezerre saccolják. A többi legtöbb turistát utazásra bíró nemzet a lengyel, a német, az amerikai és a cseh.
A viszonylag frissen megválasztott, tévés személyiségből elnökké váló Volodimir Zelenszkij júliusban adott ki egy olyan rendeletet, miszerint a Csernobil körüli felhajtást meg kell lovagolni, erre meg kell tervezni egy pénzügyi stratégiát. Ennek következtében megnyitottak egy vízi útvonalat, aminek köszönhetően a Pripjatyon és az Uzson is meg lehet tekinteni a várost, majd nem sokkal később a légi megtekintés is lehetőséggé vált, növelték az idegenvezetők számát és új információs táblákkal is bővült a terület. 2018-ban, ugyanebben az időintervallumban a mostani látogatók mindössze 60%-a volt kíváncsi Csernobilra, ami mindenképpen nagy haladásnak számít.
Facebook Oldalunk
Facebook Csoportunk