Franciaország egyik legszebb látnivalója az a völgyhíd, ami Aveyron megye táját szeli ketté, és a Tarn folyó által vájt völgynek ad egy nagyon szép látképet.
Amikor a viaduktot építették, akkor ez számított a gazdasági építkezés egyik meghatározó mérföldkövének, mivel a Michel Virlogeux által papírra vetett tervek a hídépítés és az autópálya-építés csúcsát képezték. A tervek valamikor 1975-ben készültek el, aztán tíz évvel később 13 évnyi pepecselés következett, majd három év alatt el is készülhetett. A térség gazdasága nagyban függött ettől a hídtól, ugyanis amikor végre megnyitották, akkor jelentős pénzügyi gócpont alakult ki – az addig – elszigetelt vidéken. A híd az A75-ös autópálya részét képzi, ami a Párizsból induló négy nagy délre tartó fontos útvonal egyike.
A völgyhíd azért volt fontos, mert egy olyan útvonalrészt tehermentesített, ami így felszabadult a forgalomtól és sokkal könnyebben lehet elérni a Földközi-tenger partjaihoz. A forgalom átlagosan napi szinten 10 000 jármű, de a nyári csúcsidőszakban a 25 000-et is elérheti, ami évente körülbelül 5 millió áthaladó gépjárművet jelent.
Viszont amikor szóba került egy híd ötlete, akkor természetesen sok ellenzője is volt, akik azzal érveltek a tervezet ellen, hogy tönkreteszi a látképet, míg mások egy esetleges gazdasági kockázatot emlegettek. Ám több ember úgy gondolta, hogy maga az építkezés, és a völgyhíd felhúzása is komoly biztonsági kockázatokkal jár, így szakszervezetek pereltek is, hogy a megbízók veszélyeztetik a munkások életét. Bár az is kérdéses volt, hogy az útvonal átirányítása valós hasznot fog-e hozni Millaunak, így ezzel kapcsolatban is jogi úton próbálták az ellenzők megakadályozni az építést.
Utazási Tipp |
Csodás utazások Franciaországba |
A végeredmény az lett, hogy a minisztérium egy határozatban kijelentette, hogy a híd nem csak hasznos lesz a településnek, hanem jelentős profitot termel majd. Az utóbbi jóslat valóban teljesült, ugyanis az idegenforgalom és a gazdaság is fellendült. (Bár a pénzügyi növekedéstől eltekintve nem feltétlenül a legkellemesebb az autópálya melletti lakóhely)
A híd építése hivatalosan 2001. október 10-én kezdődött el, az átadót pedig három évvel későbbre rakták, de a tervezetet a rossz időjárási körülmények miatt azt nem tudták megtartani, ezért eltolták egy évvel későbbre. Jacques Chirac köztársasági elnök 2004. december 14-én adta át a hidat.
Facebook Oldalunk
Facebook Csoportunk