Árak, hasznos információk, történelmi érdekességek a Tihany és Szántód között közlekedő balatoni révről
Sokak szerint pénzt nem, csak időt lehet megspórolni a balatoni révvel, mely a Balaton legkeskenyebb szakaszán Szántód és Tihany között közlekedik januártól decemberig. A helyzet nem ennyire egyértelmű, hiszen már maga az átkelés is nagy élmény a nyaralóknak és sokféle válasz adható a felvetésre annak a függvényében is, hogy honnét hová, hányan és milyen közlekedési eszközzel utaznak.
A balatoni rév menetrendje:
A balatoni rév egész évben közlekedik, kivéve azt a ritka esetet amikor a tó vizét télen jég borítja. Novembertől - márciusig az első reggeli járat 7 órakor indul, az utolsó esti járat pedig 17 órakor , napközben óránként lehet átkelni.
Március végétől Október végéig minden reggel 6.40 től közlekedik az első rév és a szezon közeledtével egyre későbben jár az utolsó. Főszezonban június 20-tól szeptember 1-ig éjjel 23.40- kor kel át az utolsó komp. Elvben 40 percenként indulnak az átkelőhajók, de gyakorlatban amint megtelik már indul is a túlpartra, hogy ne legyen nagy a torlódás.
Utazási Tipp |
Balatoni szállások akciós áron |
Árak és kedvezmények:
A balatoni rév díjszabása egyértelmű és jól áttekinthető.
- Fejenként 700 Forintba kerül az átkelés. A kerékpárra 400, a motorokra 1000 a személykocsikra pedig 1900 Ft a tarifa irányonként.
- A 6 év alatti szülővel utazó gyermekek és a 65 felettiek ingyen kelhetnek át a túlpartra.
- 50% kedvezmény jár a diákoknak , a közalkalmazottaknak az egyházi és alapítványi dolgozóknak.
- 90 % kedvezményt biztosítanak a szociális ellátásban részesülőknek, a vakoknak és a hallássérülteknek.
- Azoknak akik gyakran használják a révet, érdemes BAHART kártyát váltani, amivel komolyabb összeget spórolhatnak.
/Az árak tájékoztató jellegűek/
Történelmi visszatekintés:
Már a tihanyi apátság 1055-ös alapításakor is megemlítették a tihanyi révet, és más források is gyakran emlegetik a révhajózást és a hozzá fűződő révjogot, mely komoly anyagi bevételt jelentett a régi időkben a bencéseknek. A korai kompokat hatalmas evezőkkel hajtották és nagyjából 35 embert és 4 szekeret és 1 hintót, valamint 12 lovat tudtak szállítani egy 1820-ból származó feljegyzés szerint. Az átkelőhajók és csónakok alapból Tihanyban tartózkodtak, ha Szántódról gyalogos akart átkelni egy, ha komp kellett két lángot gyújtottak a túlsó parton.
A turizmus fellendülésének hatására 1927-re készült el az első komolyabb motoros hajó ( KOMP 1 ), ami egyszerre 8 autót volt képes szállítani. A ma is látható nagy befogadóképességű nagy hajtóerejű motorokkal felszerelt kompokat a hatvanas-hetvenes években állították forgalomba, elnevezésük olyan személyekre utal, akik sokat tettek a tóért..
TIPP: Ha valakit komolyabban érdekel a balatoni hajózás története, látogassa meg a Balatonföldvár és Szárszó közötti magasparton épített interaktív Hajózástörténeti Múzeumot. ( Balatonföldvár Erzsébet út 50. Nyitva tartás 10-19 óráig ) Kb. két órát érdemes betervezni a látogatásra.
Facebook Oldalunk
Facebook Csoportunk