Egy új EU-s intézkedés a repülők utasait védi azzal, hogy a késeseket vagy a járattörléseket az Unión kívül a légitársaságnak kell kompenzálnia.
Az intézkedésről nemrégiben döntöttek az Európai Bíróság berkein belül, és röviden arról szól, hogy az Európán belül üzemelő légitársaságoknak kell kompenzációt fizetniük abban az esetben, ha a határokon kívülre értékesített jegyek esetében a csatlakozás több mint három órát késik, vagy esetleg törlik. Az utasoknak a legnagyobb fizetett összeg 600 euró lehet. Ez sokáig csak az Unión belül bonyolított járatokra vonatkozott, most viszont azokra az utakra is, ahol az út második felét nem európai székhelyű cég biztosítja.
Utazási Tipp |
Ezt most igyekszünk egy példával is szemléltetni: Sydney az úti cél, ahová Londonból indul a járat, a köztes megálló pedig Hong Kong. A légitársaság legyen mondjuk a British Airways. Az út Londonból Hong Kongba tökéletes, ekkor jön a bökkenő, ugyanis a csatlakozást a Cathay Pacific biztosítja, ami négy órát késik. A késés hiába a Cathay Pacific hibája, júliustól az egész a British Airways felelőssége lesz, és a kompenzálást is tőlük kell várnunk. (Persze ez az egész feltételezett dolog csak akkor lesz így, ha a British Airwaysen keresztül foglaljuk le az utat)
A döntést azután hozta meg a Bíróság, hogy 11 utas lefoglalta a repjegyeit Bangkokból Prágába, úgy, hogy a köztes megálló Abu Dhabi volt, a társaság pedig a Czech Airlines. Az első járat a Czech Airlines gépével időben érkezett meg Abu Dhabiba, viszont a második járat, ami az Etihad Airways biztosított, nyolc órát és nyolc percet késett. Az Európai Bíróság ennek fényében hozta meg a döntését, hogy a Czech Airlinest terheli a kompenzáció, mert ők adták el a jegyeket.
Facebook Oldalunk
Facebook Csoportunk